Background Image

Slagvaardig

en betrokken

Onze factuur is nog steeds niet betaald.

Dat is een vervelende situatie. U heeft uw diensten of goederen geleverd en netjes de factuur verstuurd. Toch verstrijkt de betalingstermijn zonder dat u geld ziet. Vanwege de goede verhoudingen met uw klant wacht u nog even met het sturen van een herinnering. Voor je het weet bent u een paar maanden verder en is de factuur nog niet betaald. 

Strak sturen
Het is belangrijk om strak te sturen op de debiteuren. Dus nadat de betalingstermijn is verstreken even een telefoontje naar de debiteur met de vraag wanneer er betaald wordt. En daarna een schriftelijke herinnering. Dat kan een brief zijn maar ook een e-mail naar de debiteur. De tekst moet vriendelijk, maar zakelijk zijn. Geef de debiteur nog een nieuwe termijn waarbinnen er uiterlijk betaald moet zijn.
 
Strakke brief
Hopelijk betaalt de klant of opdrachtgever wel na ontvangst van de herinnering. Blijft het stil? Dan kunt u nogmaals een herinnering sturen die wat minder vriendelijk is en waarbij echt verzocht wordt om te gaan betalen. Vaak leeft dan de angst om zo’n strakke brief te sturen. Want het gaat wel om een grote opdrachtgever of een belangrijke klant. Kan ik dan wel zo streng zijn? In zo’n geval is het altijd aan te bevelen nog even te bellen met uw contactpersoon en navraag te doen naar de betaling.
 
Neem gerust vrijblijvend contact met ons op als u even wilt praten over de herinneringen die u stuurt. Het is belangrijk dat de brieven in het voortraject goed zijn. Mocht uw debiteur dan niet betalen, dan kunnen wij gelijk voor u actie ondernemen. Dit doen wij snel en met overtuiging. En u wordt iedere keer geïnformeerd zodat u weet wat er gebeurt. 

Neem vrijblijvend contact op:
t 0342 - 400 622 of mail naar info@postbouter.nl